Základní pojmy: Klonění: Porovnání verzí
Z Wiki OpenTX
(Založena nová stránka: http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_principal_axes) |
m |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
− | http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_principal_axes | + | Jako klonění označujeme otáčení letadla kolem podélné osy. Pokud necháme letadlo v klonivém pohybu delší dobu, udělá výkrut. |
+ | |||
+ | Klonění se ovládá u klasických letadel (plošníků) obvykle pomocí křidélek. Pokud pilot vychýlí řídící páku či natočí "berany" smérem vpravo, vychýlí se křidélko na pravém křídle nahoru a na levém dolů. Výsledkem je otáčení letadla kolem podélné osy ve směru pohybu hodinových ručiček (při pohledu ve směru letu). Pokud vychýlí křidélka na druhou stranu, tak se samozřejmě směr pohybu změní na otáčení proti směru hodinových ručiček. | ||
+ | |||
+ | Popis os otáčení letadla a pojmenování a řízení pohybu podél těchto os je ve [http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_principal_axes Wikipdii]. |
Verze z 27. 10. 2013, 21:48
Jako klonění označujeme otáčení letadla kolem podélné osy. Pokud necháme letadlo v klonivém pohybu delší dobu, udělá výkrut.
Klonění se ovládá u klasických letadel (plošníků) obvykle pomocí křidélek. Pokud pilot vychýlí řídící páku či natočí "berany" smérem vpravo, vychýlí se křidélko na pravém křídle nahoru a na levém dolů. Výsledkem je otáčení letadla kolem podélné osy ve směru pohybu hodinových ručiček (při pohledu ve směru letu). Pokud vychýlí křidélka na druhou stranu, tak se samozřejmě směr pohybu změní na otáčení proti směru hodinových ručiček.
Popis os otáčení letadla a pojmenování a řízení pohybu podél těchto os je ve Wikipdii.